Take Two!

& så satt vi där i bilen på vägen hem & det var tyst & det var tryckt & sen... sen började vi skratta. Det var ju så tokigt alltihop. Så vi enades om att det bara fanns en sak att göra, spola tillbaka tiden till lyckligare dagar & låtsas om som om konserten ALDRIG ägt rum. Kittade därför upp oss på samma sushiorder som vi beställde igår, diskade upp tallrikarna, hällde upp soya & bubbel & sen - sen kändes det så himla mycket bättre. Lite helande kan man säga. Fnittrade över löjliga mängder wasabi & drog sedan ut på kvällspromenad i parken följt av efterrätt i skål - som igår fast utan konsertchock!

Take Two - så mycket mer lyckat!


Gör om & gör rätt - ett väldigt bra motto!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jamen det HÄR låter så mycket bättre än dina senaste inlägg, haha! Ibland kan man bara skratta åt eländet och gå vidare...

2012-04-30 @ 12:47:16
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Ida

& det KÄNNS mycket bättre nu! :) Lite knasigt kanske att "ta om" lördagens middag, men det kändes som om det fungerade - så vi får kanske behålla konceptet?

2012-04-30 @ 13:54:21
Postat av: ma

Vi önskar er en trevlig Valborgmässoafton och Första Maj, trots att de inte firas där. Vi jobbade till 3 i eftermiddags och är nu lediga fram till onsdag. Det blir inget besök vid brasan men jag går min min runda för att hålla igång. Kram M

2012-04-30 @ 19:18:02
Postat av: Ida

Buhu!!! Avundsjuk! Jag vill också ha Valborg... Måste försöka hitta på något festligt ikväll för att få lite stämning jag med!



KRAM!

2012-04-30 @ 19:22:34
Postat av: ma

Ja, det går ju alltid att fira något och höja sitt stämningläge om så bara ett snäpp! Kramar M

2012-04-30 @ 19:41:13
Postat av: Ida

Jag får nog försöka laga något riktigt svenskt... måste bara komma på vad.

2012-04-30 @ 19:45:41
Postat av: ma

Farmor berättade att gammelmormor lagade till vofflor och så "brände" de korv på Valborg. Inez har den traditionen fortfarande. Vi tog en bit älgkött som vi hade kvar sedan Anna var här under helgen. Marinerat och grillat älgkött är toppen. M

2012-04-30 @ 21:15:50
Postat av: Ida

Oj oj oj, hoppas hon inget säger till Paul - för då kommer stora våffelbegäret att sätta in, garanterat! Har redan tänkt att jag ska göra blomkålsgratäng till middag, för det känns som hemma för mig!

2012-04-30 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0