327!!!

Liten varning - väldigt töntigt inlägg här om man inte gillar zatzy. Men ikväll slog jag mitt all time zatzy rekord, 327 poäng. Trehundratjugosju. Jag har spelat yatzy så länge jag kan minnas. Genom hela uppväxten var det det spel vi ALLTID spelade hemma hos farmor & farfar. Regnade det ute i stugan? Nemas problemas, med femkort & yatzy fördrev vi tiden. Sen flyttade jag till Lund, där jag & mitt ex drack te & spelade yatzy till vi kom till den punkten att vi insåg att de stunderna var de roligaste vi hade - hint att det är dags att bryta upp. Så flyttade jag till yatzyns hemland (jo för det uppfanns faktiskt här!), träffade Paul & introducerade honom till detta geniala spel & nu spelar vi ett par partier lite titt som tätt. Så i 29 år har jag spelat det här spelet (oki, jag kanske inte var så aktiv som baby... men hade tärningarna rymts i handen så hade jag säkert försökt vara med) & genom alla de här åren så har man varit ta mig tusan helt ÖVERLYCKLIG om man tagit sig över 300, så där så att man soffdansar lite & sen inte velat fortsätta för att man vet att nästa vända bara kan gå nedför. Så ni förstår ju att 3 2 7 poäng... Herrejisses. I don´t know, är det här slutet på min yatzy-karriär nu - ska jag sluta när jag är på topp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0