En välbehövlig present!

 Jag hade ju velat skriva att jag fick världens finaste present av Paul igår, men det går liksom inte när det rör sig om nya gympaskor. Välbehövliga är de, men fina... nej hoppet om att hitta gympaskor som både är sköna & ser bra ut har jag gett upp för länge sen. Bara att inse att jag alltid kommer att se ut som någon som gillar träningsoveraller när jag drar på mig den här versionen av skodon. Lite så där svensk förbundskapten i fotboll tänker jag...
Men, men... skit i att vara fåfäng när skorna måste fungera på 30 km betong inom två veckor! Så trots att skodonen inte direkt kvalar in på listan "skor som får pulsen att gå upp utan att man faktiskt använt dem" så är jag väldigt nöjd med att jag äntligen har ett par skor inför Princess Margarets Weekend to End Cancer. Gummit på det par jag använde förra gången är nämligen papperstunnt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Snäll Paul!

Du borde försöka få tag på torrjäst från Sverige, har hört att det ska funka fint! :)

Svar: Ja han är himla snäll!
Har testat att baka bröd med torrjäst & det fungerade bra, till & med en gång när jästen var efter bäst före. Så jag får kanske testa att baka en laddning bullar med jäst för söta degar. Har bara hört så mycket negativt om det från SWEA-tanterna att jag liksom inte vågat mig på projektet.
Ida

2012-08-29 @ 20:05:21
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Det blir väl kanske inte riktigt samma grej, men bra ändå! :)

Svar: Ett av problemen är tydligen att mjölet här är tyngre än det vi har hemma, så allt blir mer kompakt om man inte är försiktig. Så jag får väl väga allt på grammet på min älskade lilla köksvåg! :)
Ida

2012-08-29 @ 22:22:57
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0