Jag hade glömt bort testbilden!

Paul & jag letade igenom Pauls OMFATTANDE förråd av tv-serier - Sherlock, Merlin, Tom & Jerry... & jag bara "What, Tom & Jerry?!" Varpå Paul trodde att jag aldrig hört talas om konceptet, så han började förklara att det rörde sig om en tecknad katt & en tecknad mus &... Avbröt & berättade att jag växte upp med Tom & Jerry via "Lilla sportspegeln". Då på 80-talet var det ju världens happening när man fick se lite extra barnprogram, so no way att jag missat Tom & Jerry! Kom sedan ihåg hur jag en gång som liten, dagen efter lilla sportspegeln, trodde att det skulle komma igen & hur jag sedan bröt ihop när mamma förklarade att det skulle dröja till nästa vecka innan jag kunde se ett nytt avsnitt. Minns att jag satt & hulkade framför TVn, som luktade ozon & knäppte till om man kom för nära (statisk elektricitet), & allt som visades var testbilden & piiiiiip... & det slog mig med full kraft hur mycket saker ändrats sedan dess. Herregud. Två kanaler fanns det på den tiden, nu orkar vi inte ens ha TV för att det är enklare att bara ladda ner alla säsonger på datorn. Ge det 20+ år till & jag undrar om vi har TV över huvud taget...
 
Uppdatering: Oh, har just upptäckt att olika länder har olika testbild! Paul växte upp med den här bilden - nejmen oki, inte riktigt, den här.

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha, ondskefull flickvän =)

Svar: Ondskefull fästmö, stor skillnad! Nu kan jag vara mycket elakare & komma undan med det! Moahahaha! :)
Ida

2012-08-30 @ 23:59:06
Postat av: Jo

Haha, sant =)

Svar: Efter att jag har blivit fru... ;)
Ida

2012-08-31 @ 15:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0