Yesterday was blue, today is green...

Inte bara den lilla fågeln gjorde sitt för att muntra upp mig idag... nej, våra morning glories beslutade sig äntligen för att slå ut! Oki, bara en enda blomma så här långt - men shit vad vi väntat på den!
Ni förstår, vi planterade nämligen fyra små plantor i två hängande krukor i början av sommaren & de tog fart av bara tusan! Växte så att det verkligen KNAKADE & tog över halva trädgården & huset av bara farten.
Men inte en blomknopp så långt ögat kunde nå... INTE en. Vi hoppades & misströstade om vart annat & Paul satte på sig glasögonen & googlade "How to get your morning glory to bloom" - till ingen nytta, för alla säger helt olika saker. Så jag gav upp, tänkte att det bara blir en massa grönt av det hela, men så idag - en himmelsblå blomma. Nu kanske ni tänker att jag förlorat det helt, som babblar på om blommor & fåglar & hur de lyfter livsandarna. Men jag tror att det är jätteviktigt att kunna se sånna här saker, att kunna se det som är vackert runtomkring en fastän det är tungt. Så länge jag fortsätter att göra det så vet jag att allt är bra, men den dagen jag inte längre ler när jag ser en ekorre... då kommer jag däremot ringa ma & pa & be om hjälp med måendet.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så fin blomma!

Svante är en Rag a 03 21 :)

Svar: Ja & jag blev så paff av att se den - har väntat så länge att jag verkligen inte trodde att det skulle bli något utav det hela!
Hm... oki, Ida måste alltså forska lite på det där med färgkoder för Ragdolls...
Ida

2012-08-14 @ 23:59:05
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0