19 December!

Det här kanske bara är jag, men varje år när de där mandarinlådorna kommer ut blir jag helt tossig & tvingar med oss en hem. Sen äter Paul en mandarin & faller därefter tillbaka på kakor... vilket innebär att det är upp till mig att äta alla 42 mandariner. Lite jobbigt eftersom jag i regel tröttnar efter 5-6. Så, vad göra med resten? Julig sallad är mitt förslag!
För 4 portioner:
 
Sprid ut cirka 150 g bladspenat på en stor tallrik. Lägg på 4-5 mandariner skivade i tunna skivor & 1-2 mogna avokados. Blanda ihop en dressing bestående av 1.5 msk citronsaft, salt, peppar, 2 msk honung, 4 msk olivolja & 1-2 msk hackad rödlök. Häll dressingen över salladen & toppa med färsk mint. 

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Hahaha, jag kommer ihåg när mamma brukade köpa hem när jag var liten :) Och vi var så många barn att det var slut på en kväll...det köptes inte så ofta kan jag säga :)

Svar: Aha! Så DET är lösningen, skaffa massa barn! :)
Ida

2012-12-19 @ 03:53:30
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0