7 December!

Julen närmar sig verkligen! Dags att börja tänka på julklappar med andra ord. På sista tiden har jag alltmer ofta börjat strunta i att dra med mig en handväska när jag ska ut & handla. Så mycket lättare att bara ta korten & stoppa dem i jackfickan. Fast samtidigt gör ju det att jag får rota en himla massa innan jag hittar rätt kort. Så, dags att tillverka ett litet cardcase så att jag kan hålla koll på dem i julstressen! Himla lätt, tar bara ett par minuter! Det här behöver du: någon form av tyg eller läder (själv valde jag filttyg), en bra sax, en sån där mackapär som gör hål i tex läderremmar, en märkpenna för tyg (fast nålar går lika bra) & så mallen som du laddar ner från Martha.
Rita av mallen på tyget, klipp ut formen & tryck ut fyra hål i varje kant. Vik ihop till ett kuvert. Trä benen från en brad/änglaben genom de tre nedre flikarna & vik ut den på insidan av kuvertet. Det här gör så att själva knoppen går att använda som knapp. Jag valde en dekorativ variant som faktiskt ser ut som just en knapp!
& tada! Jag känner mig redan bättre förberedd för julklappsinhandlingen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag orkar inte heller släpa runt på en handväska så i våras så virkade jag mig ett kortetui.

Jag vill tipsa om en rolig adventskalender; www.oioioi.se

Svar: Mycket smidigare att ha armarna fria & så behöver man inte hålla koll på något heller!
Fniss, gillade facebook posten. :)
Ida

2012-12-07 @ 11:02:23
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0