My first gingerbreads!

Men en sak har jag gjort den här morgonen som jag verkligen ville - blandat ihop min första alldeles egna pepparkaksdeg! Bakat pepparkakor har jag gjort en hel massa genom åren, men alltid med deg som andra gjort eller köpesdeg. Idag blev det dock eget ihopkok, så lätt tack vare min Kitchen Aid, alltså... att ha tvingats röra ner all mjöl för hand hade ju bara varit rena döden.
Lite roligt... kolla bakom skålen, min mobil - som jag använde till att läsa receptet från. Inga handskrivna lappar här inte! :)
Nu står degen till sig i kylskåpet till imorgon & sen blir det baka av!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Nästa helg, då är det baka av som gäller för min del också :) Och pepparkakor är ju fantastiskt roligt att baka :)

Svar: Jag brukar tycka att det är SUPERKUL typ de första plåtarna, sen på slutet brukar det kännas som om jag aldrig mer vill se en pepparkaka. :)
Ida

2012-12-09 @ 02:29:05
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0