Sugar flowers!

Det märks att jag inte varit på topp de senaste dagarna, har ju helt glömt bort att visa slutresultatet av min senaste kurs i sockerblommor! Så det rättar vi naturligtvis till nu! Oki, vi börjar med fuschia.
Ingen sån där jättefavorit att sätta ihop. Det var kul att få använda små pistillpinnar för första gången, men jag kan liksom inte se mig dekorera en tårta med dem. Behövs lite mer blad tycker jag för att få liv i det hela. Därför var liljan bra mycket roligare att sätta ihop!
Här har vi dessutom ett jättebra exempel på en rörlig blomma. Alla blad går att vrida på & naturligtvis kan man böja till pistillerna så som man själv vill. Samma sak gäller för orkidéen - som är en lite omarbetad version av den som jag gjorde den föregående kursen.
Sen har vi ett litet blomsterknippe!
Gullvivor, nejlikor, rosor & brudslöja.
Brudslöjan var ett litet gissel att få till, pilljobb utan dess like! Sist men inte minst, min favorit - julstjärnan!
Så himla tjusig med blad i lager på lager! Hade vi gift oss på vintern, då vette tusan om jag inte garnerat tårtan med just vita julstjärnor!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Wow Ida, du är verkligen duktig. Favoriterna är julblomman och orkidéen! Så fina! :)

Svar: Tack! Det är så himla kul att jag lärt mig att göra sånt här! Min favorit är helt klart julstjärnan, massa jobb att få ihop - men när den väl var klar så var det en sån himla WOW faktor! :)
Ida

2012-12-03 @ 21:06:15
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Trillingnöten

Helt fantastiskt vackert! Jag är så imponerad! Och jag som är orolig för en enkel prinsesskrona som ska på min dotters tårta om två veckor :) Det är ju ingenting jämfört med detta! Snyggt!

Svar: Tack! Så du pysslar lite med sockerpasta själv? Har sett en beskrivning på just prinsesskronor här:
http://www.bloggfamiljen.se/bakverkochfikastunder/2011/12/07/steg-for-steg-krona-i-sockerpasta/

Kanske det kan hjälpa! Hoppas du lägger upp på bloggen så att man får se!
Ida

2012-12-04 @ 02:22:12
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Sååå fint! Jag ser fram emot fina bakverk. Kommer man månne få se nåt sådant i nyår? =)

Svar: Ojojoj... jag får se vad jag kan göra! I annat fall LOVAR jag att kompensera i augusti! :)
Ida

2012-12-04 @ 19:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0