Hade jag kunnat få be om lite mer mys?

Jag har skrivit om det tidigare - det här med att Paul & jag har väldigt olika syn på begreppet morgonmys. Jag tycker att det är mysigt att sitta för mig själv under en filt i soffan, med tända ljus & frukost. Jag vill att det ska vara tyst, lugnt & stilla & att den som stör min lilla bubbla ska träffas av en meteorit. Paul å andra sidan tycker att det är mysigt att KRAAAAAAAMAS & vill inte alls äta kall yoghurt. Det här är lite jobbigt, för min spontana känsla gällande kroppskontakt innan klockan 9/10 är att: 1) den är påtvingad 2) jag vill stöta en högaffel i bröstet på vem som än envisas med det. 

So... om jag hade kunnat få be om något - å ni högre makter som kanske precis just i dag inte har något annat vettigt för er än att läsa min blogg - hade jag kunnat få en liten smula mer mys i kroppen? Ett litet lilltåben eller något som bara "Ja men kramas & andas varandra i nacken (med morgonandedräkt) så där så att det blir alldeles varmt & immigt - supermysigt!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0