Valentines Day & hur jag känner för det...

& vet ni - jag kommer att gå & lägga mig så himla nöjd idag TROTS att vi inte gick & åt på restaurang idag. För är det något jag inte är så himla på så är det Valentines Day. Det känns så fejk. En dag som man SKA fira, men BARA om man har den stora TUREN att ha en partern. Så, jag är 28. I sju av de åren har jag haft en pojkvän. Så de andra 14/2, var de bara patetiska, ensamma & oönskade?

Älskar man någon så visar man väl det hela tiden, lite mer då & då - men spontant. Det här tvånget... att gå på restaurang & betala överpris för små portioner trerätters - omgiven av andra par som har en speciell dag... Nej herre jävlar vad krystat det känns. Vi köpte förvisso en himla massa blommor idag, men sånna som vi båda älskar & som förgyller vilken dag som helst. Vi öppnade också en fin flaska cava, men mest för att det är så himla gott ihop med lax. Sedan skålade vi. För kärlek över gränser, över konvensioner, över tid & rum & till vem som helst - mammor, pappor, farmödrar, syskon & den som man sover sked med. Samt fluffiga små katter.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Angående fluffiga katter: Skötte sig Mammut lika bra på vägen hem?!

2012-02-15 @ 08:26:31
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Både och - när vi packade ihop i hotellrummet packade han sig själv in i sin åkväska. En timme låg han där & väntade innan vi kom & stängde väskan & tog med honom till taxin. :) Sedan var han hur söt som helst på flygplatsen, gick runt i koppel & höll hov. Väl i flygplanet blev han dock rätt ledsen. Flygtiden var bara kring 45 minuter, men det var nog bara de sista 10 minuterna som han var helt tyst.



Totalt sett är jag dock SÅ imponerad av honom, han har verkligen varit så duktig under den här resan!

2012-02-15 @ 14:11:09
Postat av: Matilda

Äsch, det går ju inte att vara glad JÄMT. Heja Mammut, jag & Iris är iallafall döimpade!

2012-02-15 @ 18:12:26
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Nej precis, & på det stora hela så var han en liten stjärna! Roligast var på flygplatsen i Ottawa, du skulle ha sett Paul & Mammut & flygplatspersonalen + diverse medresenärer! Vid ett tillfälle stod cirka 8 personer kring Mammut & bara "Ååååh!". Uber social katt sken av glädje över all uppmärksamhet. :)

2012-02-15 @ 20:27:19
Postat av: Matilda

Haha, klart han gjorde! Tänk om Iris vore så social mot andra än mig!

2012-02-15 @ 21:13:24
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Är Iris inte förtjust i främmande människor? Våra katter hemma i Sverige är lite av en blandad kompott, men ingen av dem springer & gömmer sig om någon kommer & hälsar på. Däremot är de birmorna rätt avvaktande & Tottes reaktion beror på dagsformen. Mammut däremot... han måste komma & hälsa på ALLA som kommer & hälsar på & blir ALLTID helt förtjust i dem. Värst var när vi hade en internet installatör här - katten bara skulle sitta i knät på honom. Så den snälla killen utförde hela installationen med Mammut som kroppsligt bihang!

2012-02-15 @ 21:33:29
Postat av: Matilda

Bra där Mammut! Iris springer inte och gömmer sig, men hon skulle aldrig kunna drömma om att kela med någon annan än mig. Jag har haft... eh... herrsällskap här rätt mycket det sista, och jag är stolt över att hon faktiskt kan tänka sig att ligga bakom hans nacke i sängen!

2012-02-19 @ 11:12:29
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Skratt! När jag hade herrsällskap på besök under min tid i Lund, då satt Totte & STIRRADE ut dem. Det var så pinsamt. Han kom, satte sig 30 cm från deras ben & släppte sedan inte deras ansikten med blicken för en sekund. De flesta tackade för teét & gick. En kille såg jag dock lite mer & han sov över en gång. Nu visade det sig att den här killen var allergisk, bara det att han inte ville tala om det för mig. Så han bunkrade med medicin innan han kom & hade liksom tänkt att det fick gå på något vänster. Mitt i natten kör Totte STAGE DIVE från fönstret, ner i sängen & rakt på killens ansikte. Vilket resulterade i astmaattack & hemfärd med taxi. Behöver jag säga att romansen liksom fick pyspunka & dog efter det... :)

2012-02-19 @ 15:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0