Baby Shower...

På söndag ska jag på baby shower #2 i mitt liv. Precis som förra gången har den blivande mamman skapat ett konto på BabiesRus. Jag kan absolut förstå tanken, att man ger lite vägledning så att folk vet vad man önskar till den nya familjemedlemmen. Men samtidigt... alltså, det känns ju lite greedy. Bara "Hej, jag känner dig lite ytligt eftersom vi är grannar - men du är varmt inbjuden till min babyshower. Fast kom ihåg att checka mitt register först så att du kan köpa någon av de 121 (!) prylar som jag listat som oumbärliga för min babys överlevnad". Så kollar jag listan & bara, "jo men ett skötbord i körsbärsträ för 3400 kr känns ju som hittat!"... Eller, så storknar jag lite & förundras än en gång över mentaliteten här i nordamerika. Vad hände med det gamla goda "Ge presenter EFTER att babyn fötts så att man inte utmanar ödet"?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Greedy var ordet. Ta det billigaste på listan för att visa vad skåpet ska stå! Eller ge något konstigt svenskt. Hoho. & ta kort på den blivande mammans min när hon öppnar paketet! Jag vet, svenska tygblöjor!

2012-01-11 @ 16:38:30
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Det känns helt ärligt skitmärkligt. Samma sak förra gången, då fanns till & med barnvagnen med på listan... Min tanke är att jag ger något lite billigare från listan & så kompleterar jag med en mer personlig present. Annars känns det lite "mjölkko".

2012-01-11 @ 16:45:54
Postat av: Matilda

Gör ett par sådana där fina tofflor du virkar!

2012-01-11 @ 17:23:02
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Det är planen! :) Vet dock inte om det blir en liten kille eller tjej, så det får bli någon av de mer neutrala varianterna.

2012-01-11 @ 17:28:26
Postat av: Matilda

Säljer du sådana förresten? Skulle gärna köpa två par till de små rackarna i min systers mage!

2012-01-11 @ 17:41:31
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Ja det gör jag - & så skänker jag pengarna till bröstcancerforskningen. Håller på att arbeta med den hemsidan & hoppas ha den uppe i dagarna - tipsar när det är klart så att du kan gå in & kolla & lägga en beställning.

2012-01-11 @ 17:56:48
Postat av: Camilla

Du har fått en award av mig :)

2012-01-11 @ 19:05:34
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0