Bon voyage...

Idag flög lillebror från Zurich till Dubai & vidare till Kapstaden. Planen är att arbeta där i minst 6 månader, som koordinator på ett välgörenhetsprojekt. Här borde jag väl känna mig glad över att ha en bror som är villig att dedikera sin tid till att se till att små hemlösa barn får lära sig engelska samt att deras handledare har vettig vägledning. MEN. Storasystern i mig biter på naglara av nervositet, skruvar på sig i stolen & funderar på att boka en flygbiljett dit ner så att jag kan kidnappa hem honom till säkerheten i Sverige.

Bästa lillabror - var försiktig. Kom tillbaka hel & hållen & med en bränna som du fått jobba fram eftersom du varit noga med att smörja in dig med solskyddsfaktor 30 varje dag.

Kommentarer
Postat av: ma

Nu är han framme i Kapstad hel och hållen! Kram

2012-01-10 @ 20:55:27
Postat av: Ida

Ja det är väl i alla fall något att vara glad över. Hoppas att allt går bra nu!



Kram!

2012-01-10 @ 21:34:51
Postat av: Anonym

Jag hyser liknande tankar och känslor och mig vetligen finns det en generation till i samma känsloläge! Kram

2012-01-11 @ 20:16:12
Postat av: Ida

Vi får hålla tummarna, alla tre generationer, för honom! Kram!

2012-01-11 @ 21:06:27
Postat av: Anonym

Fick just ett mail att de första dagarna där har varit både kula och lärorika! Det känns bra. Tyvärr är pa fortfarande så oglad för detta att det är best att spara honom från all sydafrikansk information. Kram M

2012-01-12 @ 20:49:22
Postat av: Ida

Ja men du får ju i alla fall säga att han har det bra så här långt, för jag vet att pa oroar sig även om han är arg.



Kram!

2012-01-13 @ 03:26:03
Postat av: ma

Just det, hans oro uttrycks på detta vis. M

2012-01-13 @ 19:45:10
Postat av: Ida

Absolut, så har det ju alltid varit. Även om jag nu kan förstå honom lite bättre i just detta fallet.

2012-01-13 @ 20:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0