När man känner sig kass...

På väg hem efter UTRCC-möte beslutade Paul & jag oss för att checka den nya mataffären som öppnat några kilometer från vårt ställe. Området var inte så där super, så jag var inte jättesugen - men vi svängde i alla fall in. Affären var välsorterad & maten galet billig i jämnförelse med vårt vanliga Loblaws, så de första minuterna var jag lite smått lyrisk. 5 granatäpplen för samma pris som man vanligtvis får 2, perfekt! Sedan började jag se mig omkring & insåg att Paul & jag stack ut något grymt. Kvinnan framför oss i kön tex, som var iklädd solkiga kläder & inte hade råd med en plastpåse till den enda limpa vitt bröd hon köpte... Som hon betalade med små mynt. Fan. Alltså, det gjorde ont i kroppen på mig där jag stod i min Canada Goose jacka. Det var en sån där klockrent jobbig mix av olika känslor som involverar avståndstagande, skam & skuld. Det är bara att inse att hur mycket man än klagar så är man grymt priviligerad...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är tufft att möta u-lands problem i ett i-land, öga mot öga. De etiska och moraliska spörsmålen kommer till ytan oberoende ens filosofiska medvetenhet.

2012-01-12 @ 20:53:45
Postat av: Ida

Ja det är tufft, speciellt eftersom det väcker så blandade känslor.

2012-01-13 @ 03:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0