No more Xmas until November 2012!

Sitter i soffan i morgonrock & bara njuter över det faktum att det är söndag, att gårdagen är avklarad & att den gick så smärtfritt som den ändå gjorde. Pauls gudföräldrar är himla fina & de försöker så att det gör lite ont i en...

Bill hade till & med odlat ett litet skägg för att förhöja julfeelingen.

Dessvärre gjorde det inte så mycket för att rädda upp tillställningen, pyrande cigaretter i askkoppar tar död på även den bästa bjudning. Så det var en befrielse att få åka därifrån, komma hem - köra tre tvättar kläder på raken för att få bort all röklukt, duscha (hjälp vad håret stank) & bära ut presenterna till vårt utomhusförråd (allt papper var också helt inpyrt av rök, så vi får ta in sakerna en åt gången & vaska upp dem). Sedan lagade vi lax i ugn & skålade ut julen för den här gången!*

Nu vill jag inte höra ett endaste bjällerklang, dricka en endaste kopp varm cider till eller tvingas inhandla en enda mer pryttel fram till... tja, november någon gång.

*& vet ni vad trevligt, vi delade på en HEL flaska bubbel & ändå krossade varken Paul eller jag några armbågar. Fast, det är väl bara en tidsfråga... ofta får jag ju ett sånt sug att cykla just efter att jag förtärt alkohol. Speciellt så här i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0