Ännu en morgon i cupcake verkstaden...

Happ, upp klockan 05.50 & så kakbak. Himla smidigt att jag måttade upp alla ingredienser igårkväll, för så där tidigt på morgonen är varken precisionen eller tankeförmågan så där skyhög. När alla små cupcakes kommit ut ur ugnen forslades de till min arbetsstation...
Där färg, glasyr, mix-skålar, glasyrtyll & dekorationer väntade. Första halvan av satsen användes till att tillverka den något mer sobra versionen.
Fokus på stil & enhetlighet. Den andra halvan... not so much.
& nu har jag vinkat av Paul & tackar min lyckliga stjärna för att han kan ta dem till sitt jobb med bil, för om jag hade fraktat dem på egenhand hade det blivit så total pannkaka. Glasyr & 34 graders värme känns nämligen inte som en helt klockren kombo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0