Det kunde ha varit värre...

Förrutom kläderna till morgondagens bröllop så hittade jag ett par små shorts på Banana Republic. Med betoning på små. Lite så att jag nästan får ångest... Twiggy sa att man inte ska ha minikjol efter 25, & de här må vara shorts - men mini är de i vilket fall. Nåja, de var på sån hiskelig rea att jag inte kunde stå emot! Buffrade dock med en lite mer täckande topp & föll sedan för frestelsen & matchade skorna till.
Men att gå med sagda, rätt oanvända, skor hela vägen till avdelningen (45 min) i fuktig Toronto-hetta. Ingen hitt. Resulterade i 3 fina skavsår & en lätt handikapp-känsla. Fast... jag är inte i närheten av det lidande som stackars Paul just nu går igenom. Under förra helgens stugröj kom han vid något tillfälle i kontakt med poison ivy... & fy för tusan vilken ond liten växt det är. Paul råkade nämligen ha på sig sandaler & nu är hans fötter täckta av otäcka blåsor & valkar som ser ut som brännsår. Hälften av eländet har också blivit inflamerat, vilket tydligen är väldigt vanligt. Memo till mig själv, sporta alltid relativt täckande skor i stugan & kom ihåg "Leaves of three, leave them be"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0