En alldeles, alldeles, underbar kväll!

Tanken var väl egentligen inte att vi skulle fira ikväll, men det blev lite så i alla fall. För först skulle vi mötas upp på The Knit Cafe efter jobbet, hade nämligen en laddning garn som väntade på mig där. Men så lyckades Paul glömma bilnycklarna på kontoret, samt passerkortet in & innan det löst sig så var klockan rätt mycket & jag hade gått närmare 5 km extra på de 3.5 jag knatat på morgonen... I små ballerinaskor på betongtrottoar. Så jag var trött i fötterna & hungrig & frågade om vi kaaanske kunde äta middag ute? Så vi drog till sötaste lilla gatan Baldwin St (absolut ett sommartips om ni någon gång råkar vara i Toronto) & åt sushi på en liten uteservering. Servitriser i kimonos, massa blommor överallt, sushi upplagt på en träbåt & så sjöng Paul en liten kärlekssång för mig & det hela kändes helt ypperligt festligt!
Så kom vi hem, & vet ni vad som väntade i brevlådan? Mitt visum! Som jag ångestat över de senaste månaderna - total lycka! Nu får jag stanna här fram till 2014 om jag känner för det & jag får dessutom lämna landet igen! Åh så glad jag blev! Summa summarum, jag hade helt enkelt inte kunnat önska mig en bättre kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0