Men det räknas väl?!

Alltså, jag vet inte exakt vart man drar gränsen för att få kalla något för en skörd. Det känns som om det måste vara ganska stora mängder det handlar om... men jag känner att för tomater, för hemmaodlade förstagångstomater, så måste gränsen gå någonstans kring 5 perfekt röda & mogna tomater. Så då har jag ju lyckats med råge! Åh, lilla huset på prärien lycklig över mina 6 fina exemplar!
& nu kanske någon bara "men vad fattigt, 6 usla tomater - varav merparten är rätt små" - men då vill jag påpeka att jag växte upp i norrland, spenderade 5 år i studentlägenheter i Lund & sen ytterligare 5 i en stad med 2.5 miljoner. Det här med att odla saker själv har inte direkt varit en självklarhet... Först var man hänvisad till potatis pga kylan (& det är väl så där kul att odla, så det fick ma & pa sköta) & sen... jaaa... att odla var väl inte prio ett i Lund. Så jag är grymt nöjd över att äntligen även kunna börja håva in vuxenpoäng ur kategorin "Gröna Rum".
 
Nope - nu ska jag skruva upp David Bowie & Major Tom ännu lite högre & packa kylväskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0