Nej jag kommer ALDRIG att köpa hus här...

Jag gillar vårt lilla hus. Det är perfekt för oss två, inte för stort & inte för litet & så kommer det med trädgård. Fast att köpa lös det en dag? Moahahahaha! Never I tell you! Varför då då kanske ni tänker: ok läge, park, nära till LCBO som har öppet till tio på lördagar, tvättstuga i huset - låter perfekt! Jo för att om vi köpt vårt hus så hade det kostat oss i runda slängar en 600.000 CAD. Vet ni hur mycket hus man kan få för den summan i Sverige? Typ norrbotten! Eller, lägg på en 120.000 CAD & köp ett slott! Herregud... att köpa hus i den har stan hade fått mig att vela krypa ut ur skinnet i ren "Lurad, jag är så LURAD" ångest. Neej... de dagar jag vill känna mig riktigt rik, då kikar jag på "tomtar & gårdar" på blocket & förundras över den enorma prisskillnaden mellan ren luft & smog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0