I hope it's a boy...

Veckans andra tidiga uppgång för att baka ännu en laddning cupcakes. Herregud vad osugen man kan vara på att plocka fram vispen när klockan är 06.15...

Klara blev de i alla fall, 28 små cupcakes med BABY-tema!

För idag är det Sandy´s, Pauls kollega, sista dag på jobbet - sen blir det mammaledigt.

Jag har ju inte pratat själv med Sandy om babyn, så jag frågade Paul ungefär 53 gånger om han var SÄKER på att det skulle bli en pojke innan jag satte igång & dekorerade. För Paul är så typiskt manlig när det kommer till sånt här, exempel:

Paul - Sandy ska få en baby!
Moi - Gud vad kul! När?
Paul - Eh... efter nio månader?
Moi - Jo men hur långt har hon gått?
Paul - Vet inte riktigt...
Moi - Nehej... Du frågade inte heller vad det skulle bli?
Paul - Inte riktigt.
Moi - Så du sa grattis & det var allt?
Paul - I princip...

Men i det här fallet SVOR han på att det skulle bli en liten kille, så nu håller jag tummarna för att så är fallet. Därför blev det blå glasyr, vit & blå sockerpasta & små blå godiskulor. Samt guldformar som jag ångrar så här i efterhand. Det hade sett snyggare ut med vitt eller silver, men jag lockades av kombon guld & blått... hemlängtan som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Jo

Guld är ju inte helt fel, det är ju deras lilla guldklimp som ska komma =) Sjukt pretto att säga så jag vet, kunde inte låta bli och det kan du ju alltid säga, medan du själv vet att det egentligen är svenska färger =)



Puss!

2012-06-15 @ 21:56:51
Postat av: Ida

Låter bra! Enligt Paul blev de väldigt väl bemötta, så det är väl mest jag som är lite perfektionist... :)

2012-06-16 @ 00:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0