Lunch for Two...

Det är ju bara att konstatera att lunch för EN är väldigt mycket annorlunda än lunch för TVÅ. När det bara är jag som jobbar hemifrån blir det i princip alltid massa grönsaker & knäckemacka med keso + avokado. Väldigt gott i min mun & så otroligt snabbt att göra iordning. Vilket är väldigt viktigt eftersom jag är lite av karaktären Skalman, när jag väl börjar tänka på mat vill jag äta omgående. Idag jobbar dock även Paul hemifrån eftersom AC:n på hans jobb havererat & Paul inte jobbar så bra i 30 graders värme. Så då blev det mer avancerad lunch, helt enkelt för att det är roligare att laga ett ordentligt mål om man har någon att dela det med! Blir inte samma sak att sitta där helt själv & bara "Jo men det här var ju gott, eller hur Ida?" - "Jo det var ju det Ida, tack så mycket - jättegott!"...

Fast "snabbt & enkelt" principen var tvungen att appliceras trots allt, så jag ugnsbakade lax i 15 minuter & svände undertiden ihop en salsa beståendes av kidneybönor, selleri, tomater, avocado & "chunky salsa", alltså tacotillbehörssås på burk. Väldigt behändig genväg när man vill att något ska gå fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0