Cookie factory...

Sedan igår eftermiddag har mitt liv fokuserat på kakor. Eller, muffins, cupcakes & biscotti om man nu ska vara noga. Gårdagskvällen/natten dedikerades helt till tillverkning. Tillverkade nog närmare 80 små cupcakes där i nattmörkret...

Hade avlidit utan min nya bästa vän kakportionsskopan. Utan tvekan en av de mest lyckade bakattiraljer jag råkat köpa av misstag!

Halv två på natten plockade jag ut sista plåten ur ugnen. Var så trött att jag funderade på att tuppa av på köksgolvet. Det ENDA tanken som dök upp i huvudet var "Herregud så skönt det ska bli att sova!" Sedan blev världen vit... japp, jätteåskknall... & världens storm på det. Så där så att fönstren skallrade. Det kände ärligt talat grymt orättvist. Lite "MEN HALLÅ!!! Jag har ju slitit i så många timmar för ett gott ändamål & så får jag inte ens sova som belöning - skit Tor!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0