Vill inte - men måste...

Min vän som råkade så illa ut vill dricka vin med mig idag. Jag vill inte av två anledningar:

1) Jag är så slut efter gårdagens 2-åringsinvasion att jag bara vill hem & dricka te i soffan
2) Det här med att dricka vin & vara deppig har aldrig varit min grej, eller om man nu inte är på topp så ska man i alla fall känna lite hopp - & det tror jag vi kommer att vara lite korta på i eftermiddag...

MEN. Nu är detta något hon bett om & då känns det ju inte läge att bara "Mnja, jag känner inte för det - men du kan väl klunka en flaska i din ensamhet istället". Känns som att det är bra mycket bättre om hon har någon att ta det där glaset vin med än att hon ensamhetsdricker.

Kommentarer
Postat av: ma

En bra nyhet mitt i allt ihop; farmor är on line!

2012-03-20 @ 22:14:04
Postat av: Ida

Ja jag såg att hon var ute på the World Wide Web igen! Jippi!

2012-03-22 @ 15:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0