Cancer är skit...

Ibland får jag frågan "Men hur orkar du hålla på & virka & baka hela tiden för att dra in pengar till ett välgörenhetsändamål?". Vill fråga tillbaka "Men hur motiverar du att du INTE orkar eftersom det är något bra på TV?". Fast det säger jag inte, ingen idé att göra folk sura, så jag svarar mer politisktkorrekt - berättar att en av mina bästa vänners mamma dog alldeles för tidigt i bröstcancer, att både min mormor & farfar insjuknade i olika former av cancer, att Pauls pappa också varit drabbad... Listan kan göras lång & varje punk på den listan gör ont. Att jag som frisk inte gör åtminstonde något litet för att hjälpa till - nej det finns inte för mig. Idag fick jag reda på att Pauls syster har testat positivt för cellförändringar - så dagar som denna, då känns det extra bra att jag hitintills i år samlat in 5956 kr till forskningen. I fall att ni också tycker att cancer är skit så behövs det bara ett litet klick så bidrar ni också till att bjuda upp den här helvitis sjukdommen till kamp!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Usch, inte roliga nyheter, hade samma sak och tvingades opereras för det förra året, inte alls kul! Så ge henne en extra kram!

2012-05-05 @ 13:01:38
Postat av: Ida

Nej, vad hemskt! Glad att de upptäckte det dock & att de kunde ta bort eländet! Stor kram till dig!

2012-05-05 @ 14:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0