Crumb coat on!

Födelsedagsfirande står ju på kvällens schema - så tidsoptimisterna Paul & Ida har således lite saker att ta tag i. Som att hitta en födelsedagspresent till Pauls mamma... jaja, det löser sig på något sätt! En sak som i alla fall inte är så långt från att vara klar till kvällens middag är födelsedagstårtan. Klev upp tidigt imorse & svängde ihop en till botten samt en första laddning chokladglasyr.


Smällde ner skapelsen på mitt nya dekorationshjul & satte igång med att snurra på det första lagret - alltså det lager som "stänger inne" alla smulor så att man sen kan lägga på mer glasyr som blir helt slät & fin. Tänker att jag ska köra på mer choklad på sidorna (världens lättaste glasyr, bara smält choklad & creme fraiche) & sedan spritsa lite gräddrosetter på toppen.

Det rosa som man kan skymta i lagret längst ner är hallonfyllning ihoprörd av vispad grädde, färska hallon, mascarponeost & florsocker. Har ingen aning hur det smakar, men tvingade Paul att prova fram till det att jag fick tummen upp. So, vi får hoppas att slutresultatet blir en hitt. Lite jobbigt om hela Pauls familj bara sitter där & skruvar på sig & låtsas som om tårtan är ätbar...

Kommentarer
Postat av: ma

Låter på professionellt så det kan bara bli ett lyckat resultat. Kan du hälsa till och gratulera henne från oss med. M

2012-05-06 @ 18:28:41
Postat av: Ida

Jag hoppas att slutresultatet ska bli till belåtenhet för oss alla - estetiskt för mig & smakmässigt för de andra! Ska absolut hälsa från er, kram!

2012-05-06 @ 19:15:50
Postat av: sandra

Ser otroligt gott ut!

2012-05-06 @ 19:16:45
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Ida

Paul som är min testperson sa att den var jättegod, det enda han hade att anmärka på var att själva kakan kanske var lite kompakt. Så jag ska experimentera med bakpulvret nästa gång jag använder det här receptet.

2012-05-07 @ 15:26:58
Postat av: Jo

Åh, jag vill att du ska vara här o göra födelsedagstårta till mig med! Ser mumsigt ut =)

2012-05-10 @ 22:19:51
Postat av: Ida

Åh Jo! Jag önskar att jag kunde göra det! Men du, jag lovar att göra en riktigt fin tårta till dig nästa gång vi ses lite mer än bara en kväll!



KRAM!

2012-05-10 @ 22:29:40
Postat av: Jo

It's a deal! =)

2012-05-10 @ 22:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0