Different perspective...

Lärde mig igår att en 2.5 åring har helt andra perspektiv än vuxna. Till exempel, väger man 14 kilo & är cirkus en meter hög så är det precis lika kul varje gång man lyfts från marken & svingas upp i luften! Är man något tyngre & har ett par extra år på nacken så är sving nummer 187 lite mindre roligt än sving nummer 1...


2 km från vårt hus till glassbilen, 2 km tillbaka. Tre sätt att ta sig fram på:

1) Springa zick zack (läs jagas, annars var det inte kul)
2) Svingas/bäras i händerna av Paul & mig
3) Bäras av mig, INTE av Paul

Bortsett från det lilla sammanbrottet på slutet tyckte jag att Elsa var grymt duktig som klarade av hela sträckan med glatt humör. Sen kan jag ju tillägga att de där fyra km känns i min kropp idag! So cred till alla småbarnsföräldrar som gör detta jobbet varje dag.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha... barn!



Du, är det möjligt att beställa virkade små "skor" till Ture & Sixten tro? :)

2012-05-28 @ 22:49:41
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Det är sjukt kul att tillbringa tid med Elsa, om än något intensivt! En av gårdagens roligaste, Paul fick tillslut (efter mycket övertalning) bära henne en liten bit så att jag fick vila armarna. Helt plötsligt slickar Elsa honom på kinden... Paul bara "vänta du Elsa, när du är 14 ska jag tala om för dig vad du gjorde när du var 2.5 - payback!" :)



& absolut! Önskemål på färg?



2012-05-28 @ 23:03:46
Postat av: Matilda

Hahaha!



Jag gillar dom blå-röda och blå-orange, men det spelar inte så stor roll! (http://msbree.blogg.se/2011/november/shoes-for-little-boys.html) Min syster gillar grönt med, så jag lämnar det till dig att avgöra vad som passar en Ture och en Sixten! :)

2012-05-29 @ 09:42:47
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Jo jag fnissade rätt elakt åt den med, men tror att jag kommer stoppa Paul från att berätta den historien på hennes student... :)



Hm... jag ska se vad jag kan hitta på. Baserat på det foto du la upp på bloggen så verkar det som att hon klär dem individuellt, så om du är ok med det så tillverkar jag två olika par.

2012-05-29 @ 14:39:40
Postat av: Matilda

Absolut! Gör två olika, för hon har nog inga ambitioner om att de ska se likadana ut ;) Maila mig när du har något klart (matildalovisa at gmail com) så styr vi upp resten, det är ingen brådska :)

2012-05-29 @ 17:42:32
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Låter bra, minsta storleken är 3 månader - så jag tänkte att jag virkar den storleken. Annars tar det SÅ lång tid innan de kan använda dem. Funkar det?

2012-05-29 @ 20:59:03
Postat av: Matilda

Det funkar fint! :)

2012-05-29 @ 23:38:26
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Oki! Sätter igång till helgen troligtvis.

2012-05-30 @ 01:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0