Ett väldigt litet, men mycket engagerat, majtåg...

07.48 - 12 minuter innan Paul MÅSTE åka för att hinna i tid till jobbet...

Paul - Happy first of May Ida!
Moi - Thanks hon, but most people in Sweden won't really celebrate today.
Paul - But I thought it was a red day, farmor is off from school!
Moi - Ya, but that's only so that the left wing can demonstrate. The rest of us will nurse yesterdays hangover.
Paul - Demonstrate what?
Moi - About how awful everything in Sweden is, although they live in the best country in the world... (hemlängtan är fortfarande STARK kan tilläggas).

Efter det här lilla utbytet förflyttade jag mig till soffan med te & Paul började springa runt som en skållad råtta. Vilket jag trodde berodde på att minuterna snabbt tickade iväg mot 08.00. Så helt plötsligt hör jag en massa klampande & "WE DEMONSTRATE!". Inser att något är på gång, så jag nappar åt mig kameran & får således en demonstrerande Paul på kort...


Vad "The Paul Party" demonstrerar?

& så kärnbudskapet - frågan som partiet verkligen ser som sin hjärtefråga...

Herregud så rörd man kan bli av en handskriven lapp fasttejpad på en måttstock...

Kommentarer
Postat av: Aleka

haha herregud din Paul verkar verkligen vara en sjukt go kille!

2012-05-01 @ 16:01:34
URL: http://swedishingreece.blogspot.com
Postat av: Ida

Det här är så typiskt Paul, men jag blir ändå alltid lika överraskad när han gör sånna här saker. När jag gör något fint för honom är det så mycket mer planerat, så jag beundrar & älskar den spontanitet han har!

2012-05-01 @ 16:12:57
Postat av: ma

Traditioner, de leve! Hurra... Bra gjort av Paul! Kram

2012-05-01 @ 16:30:47
Postat av: Ida

Jag instämmer i hurra-ropen & fnissar lite också, han är så tokrolig! KRAM!

2012-05-01 @ 16:40:39
Postat av: Matilda

Bra där Paul!



Valborgrapport:

Väldigt mycket fulla, men glada, studenter (25 000), på en väldigt begränsad yta. Nakna rumpor i varenda buske. Jag vet inte om du missade så mycket ;) Jag var bara förbi en timma, men det räckte gott och väl. Det där med crowded places är väl kanske inte riktigt min kopp te, jag får mest panik. Traditionsenligt studenthäng på varenda av AFBs områden, något liknande block party på Parantesen, ja... du vet. Hela staden ser troligtvis ut som skit idag, när jag cyklade till min kille igår vid 19 såg Mårtenstorget ut som ett slagfält & här på Studentlyckan är det skräpigt som aldrig förr...

2012-05-01 @ 19:50:19
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Hm, jag brukade nog mest vara där tidigare på dagen när folk fortfarande hängde på nationer & korridorrum. Mycket folk förvisso, men inte fullt så mycket... exponerat kött. Sen blev det alltid fest antingen på korridor eller hemma hos någon - & det brukade alltid vara så himla kul. Grilla bland vårblommor & dricka kallt vin, äta vindruvor, lyssna på Håkan & skratta i vårvärmen... Jupp, saknar! :)

2012-05-01 @ 20:02:06
Postat av: Matilda

Nuförtiden gäller det att vara i parken helst redan vid 8 för att få plats för sin filt...

2012-05-01 @ 22:07:36
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Va?! 08.00? Herregud... minns inte alls att det var så när jag pluggade i Lund. Fast, man tenderar ju att komma ihåg sånt som var bra - så jag kanske har förträngt köande i ottan! :)

2012-05-01 @ 22:15:04
Postat av: Matilda

Haha japp... Hörde om folk som gick upp 6. Känns lite overkill!

2012-05-01 @ 22:23:43
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Eh, men det är ju lite sjukt... Sure, jag hade alltid kul i stadsparken - men dagen står & faller ju ändå inte på om man får en bra filtplats eller inte!

2012-05-02 @ 13:39:51
Postat av: Matilda

Haha, exakt...

2012-05-02 @ 14:45:31
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Jo

Jag var i Bryssel över Valborg och när jag innan helgen berättade det för en av mina arbetskamrater som är en 19-årig grabb sade han förfärat "Men då missar du ju VALBORG". Jag berättade att jag bott i Lund i... X antal... år så jag har liksom GJORT Valborg. Verkligen been there, done that. Men åh vilka fina minnen jag har =)

2012-05-06 @ 12:59:09
Postat av: Ida

Oj oj oj... missade du Valborg för en resa till Bryssel?! Totalt obegripligt. :) Gissar att du har kittat upp dig på lite ny choklad då!



Kommer du ihåg mingelparaplyet? Tycker fortfarande att det var ett lysande koncept!

2012-05-06 @ 17:54:36
Postat av: Jo

Ang. chokladen så tänkte jag att jag skulle ta det sista dagen bara det att sista dagen var 1 maj och allt var stängt... Nästa gång: köp choklad det första du gör!



Åh ja, mingelparaplyt. Kommer och tänka på det lite då o då när det regnar. Sjukt bra koncept =)

2012-05-10 @ 22:16:16
Postat av: Ida

Neeej! Vilken otur! Ok, men kunde du i alla fall få tag på något på flygplatsen?

2012-05-10 @ 22:30:53
Postat av: Jo

Jo, jag köpte en liten ask med Godiva-tryfflar så lite choklad fick jag.

2012-05-10 @ 22:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0