First attempt at sugar flowers...

Trodde ju att vi skulle tillverka blommor i sockerpasta i tisdags - men så blev det mer glasyrblommor istället. Inte mig emot, men idag bestämde jag mig för att försöka mig på att skapa något blomliknande i sockerpasta. Började med att försöka frihandsskapa en ros. Det gick åt helskotta - det blev ju en ros, men mest en knubbig serietidningsversion. Så jag läste på lite & sen fick jag till ett gäng acceptabla skapelser. Har inga verktyg för att böja till, tunna ut & runda - så de är kanske lite kantigare än vad de ska vara. Men jag känner mig rätt nöjd i alla fall!


Sen pysslade jag ihop ett gäng små vitrosa härligheter. Superenkla att göra & jag var liksom tvungen att stoppa mig själv ifrån att totalt löpa amok & bara MASSPRODUCERA.

De skär sig ju lite mot min silikonmatta som jag använder när jag kavlar ut pastan, men tänk er mot en ljust blågrå bakgrund... lite så där japansk körsbärsträdgård tänker jag. Um... jo men något sånt måste jag nog försöka att sätta ihop till nästa gång. Den här gången blir det nämligen samma chokladglasyr som sist, måste göra slut på ingredienserna! Visar slutresultatet imorgon innan jag skickar iväg tårtan med Paul utan kaffe i kroppen.

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

har du hittat på mycket nu hittils under denna härliga långhelg? :)



PS; glöm inte delta i helgens sweetie! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

2012-05-18 @ 23:25:20
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0