First day of loveliness!

Idag hände det, det jag väntat på i veckor - syrenen slog ut!


Det finns nog inget på hela jorden som jag tycker luktar så gott som syrener. Jag blir helt betuttad i doften, står & inhalerar tills jag blir yr i huvudet & börjar sedan om på nytt. Jag kan på riktigt inte få nog utan måste slita mig från dessa fantastiska blommor & varje år blir jag lika ledsen när jag inser att säsongen är slut & att jag måste vänta ett helt år till innan jag får lukta på syrenblom. MEN. Den dagen är inte här än, nej idag är en dag av lycka!

Kommentarer
Postat av: ma

Oh, vad jag längtar till den dagen syrenen blommar här. Men vi har inte än fått bort snön! Det som blommar här nu är fortfarande krokusar och blåsippor - tack för det!

2012-05-05 @ 00:12:52
Postat av: Ida

Men mamma, du får tänka så här - när syrenen blommat ut här, då har du fortfarande tid att njuta av den ett litet tag till! Samma med pionen, här blommar den ut till midsommar - hemma kan vi ha den på födelsedagsbrickan!

2012-05-05 @ 01:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0