Ice Tea in the heat...

Eftersom Paul går på antibiotika så blir det inget vin ett tag framöver. Vilket innebär att jag måste försöka komma på andra festliga saker som vi kan hälla i oss i sommarvärmen. Blev därför själaglad när Nina la upp ett recept på iste. Lekande lätt att göra & så gott! Blev en version med grönt apelsin-mandarinte som bas. Samt massa citron & tre matskedar agavesirap. Första glaset som jag tog från bottensatsen var sjukt sött medan nästa glas var lite småsurt, så jag har kommit fram till att det kan vara en idé att röra om i tillbringaren. I vilket fall, det blev en succé som nu måste återupprepas med en mängd olika sorters te. Tänker att något med äppelsmak skulle kunna var gott, måste botanisera igenom vårt galet stora te-förråd (helt oproportionerligt stort med tanke på att vi i realiteten växlar mellan tre olika ten) & se vad jag kan experimentera med.


Tänk att jag tyckte att iste var skitäckligt första gången jag drack det, för att sedan trilla dit TOTALT när jag var i Mexico 2008. Smaken förändras helt klart med tiden!

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad gott det ser ut! Jag har själv en ny kanna i kylen! Och ja, att röra om är alltid en bra idé...=)

2012-05-26 @ 13:50:30
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Ida

Väldigt gott & läskande! Rörde ihop en ny sats med Lady Grey igårkväll, så nu klarar jag mig genom dagen! :)

2012-05-26 @ 14:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0