& the cake...

Min huvuduppgift för själva födelsedagsmiddagen var att se till att det fanns en tårta på bordet. Så jag tillverkade lite mer chokladglasyr, drog ihop lite grädde med florsocker & satte igång...


Istället för en ros till födelsedagsbarnet så valde jag att doppa en jordgubbe i choklad. Kändes lite mer passande med tanke på att typ alla kring middagsbordet var på någon form av diet...

Dock inte en som HELT uteslöt tårta, inte ens en som lite småolyckligt råkade få ett något US-inspirerat färgtema...

På det stora hela blev min första tårta från scratch en succé, men det här med att transportera skapelsen. Shit vilken pärs, Paul & jag körde som... ja men typ förstagångsföräldrar från BB... vi KRÖÖÖP fram i 20 km i timmen, livrädda för att tårtan skulle göra en volt & dö.

Ett litet missöde resulterade i ett nagg i kanten - men det hindrade inte folk från att hugga in... & njuta av den klockrena fyllningen!

Vet ni, jag tror att jag med lite övning kommer att kunna tillverka min egen bröllopstårta! Vi får helt enkelt pröva oss fram, steg två blir att få till mer våningar. Tänker typ tre - blir intressant att se om det blir lyckat eller lutande kaktornet i Toronto...

Kommentarer
Postat av: ma

..and ten points go to Ida!

2012-05-07 @ 17:54:21
Postat av: Ida

Yey! Tackar & bugar! Var faktiskt jättekul att sätta ihop den, så nu har jag fått mersmak! :)

2012-05-07 @ 18:40:17
Postat av: Jo

Jag upprepar det jag precis skrev längre ner: jag vill att du ska vara här och göra min födelsedagstårta! Jag vill också vara med och vara smaktestare för bröllopstårta. Visserligen förstår jag att båda dessa saker är något svårgenomfört =)



Puss!

2012-05-10 @ 22:28:33
Postat av: Ida

Jäklar också... smaktestare för bröllopstårtan, jäklar i min lilla låda vad jag velat att du, Sussie, Viktor & Paul hade kunnat sitta i den panelen!

2012-05-10 @ 22:32:14
Postat av: Jo

Hade varit oslagbart =)

2012-05-10 @ 22:49:31
Postat av: Ida

Hm... får ta mig en funderare på om det går att ordna! :)

2012-05-10 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0