Training cake...

Jag har bestämt mig - jag ska baka & piffa vår bröllopstårta! Inget köpebröd! Har mer än ett år på mig att öva, leta recept & komma fram till exakt vad det är vi vill ha - Paul rent smakmässigt, jag rent estetiskt. Det kommer alltså att bli lite bakande av "träningstårtor" framöver. Börjar redan nu med morgondagens födelsedagstårta. En väldigt basic historia med gula bottnar, dvs - bottnar med hela ägg i istället för bara äggvita.


Botten nummer två står just nu på svalning, så jag passar på att påta ihop lite blomblad. Tänker mig ett hallontema på tårtan när den väl är klar. Hallon & vit choklad närmare bestämt.

Kommentarer
Postat av: ma

Det skall bli spännande att följa upp hur tårtan tar form och det låter så kunnigt när du anger detaljer bakkonsten. Själv slängde jag ihop den enklaste äppelpajen från nätet till morgondagens fika på jobbet för att det är min tur att ordna det! Kram

2012-05-17 @ 21:48:33
Postat av: Ida

Kommer att sätta ihop den i eftermiddag när Paul är hemma så att han kan fota, blir liiite för meckigt att hålla på med dekorationer, glasyr & kamera! :)



& enkelt är ibland bäst! Jag funderar lite på om jag inte ska be farmor baka ett par blåbärsbullar till bröllopet, för ärligt talat så är jag mer sugen på det än på något med massa glasyr & hokus pokus. För jo, den dagen jag gifter mig kommer jag att äta en liten bit tårta/bulle. :)

2012-05-17 @ 22:21:08
Postat av: ma

Ja, det vi tummar vi för!

2012-05-18 @ 20:24:30
Postat av: Ida

Appelut!



Fast jag får kanske virka mig en liten bröllopshaklapp då, blåbärsbulle på vit klänning hade ju känts så där roligt...

2012-05-18 @ 20:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0