I want it to be like "The Holiday"...

Fina Matilda kommenterade mitt tidigare inlägg & bara "har du det som rutin att bjuda in folk?"... & eh, jag måste väl erkänna att det är lite på det sättet. Hör jag om någon som strandats här över julen, ja då bjuder jag in dem. Den där lilla svenska killen som inte hade någonstans att bo här i Toronto gör mig fortfarande ledsen & jag vill mest bara baka & ta hand om hela världen. Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att livet vore mer som i filmen "The Holiday". Jag vill kunna säga "Ska ni på bröllopsresa, ja men vi har en stuga här i Canada - ni kan få låna den!" & jag vill att personen jag pratar med ska säga "Oki, men bara på ett vilkor..." & sen erbjuda sitt eget hem. Jag behöver inte Jude Law, men jag älskar den där tilliten - att bara öppna upp sitt hem & våga lita på folk. Den där härliga "pass it on" känslan"! Så jag jobbar på i det tysta för att det ska bli så: försöker ha ett hem med öppna dörrar, lämnar böcker efter mig med "read it and leave it to someone else" & älskar när jag lyckas överraska någon med en oväntad present, handling eller bara en middag! Jag tror att fler än jag känner så här, men att folk ofta låter de här möjligheterna passera helt enkelt för att det inte riktigt "faller inom ramen". Eller, är jag helt ute & cyklar här? Om inte, så hoppas jag att ni läser de här raderna & tänker "Men nästa gång jag får chansen att göra någon så där oväntat glad, då ska jag ta den"!

Kommentarer
Postat av: Jo

Kanske couch surfing skulle vara något? (http://www.couchsurfing.org/) Någon turistar i Toronto och behöver någonstans billigt att bo och någon som visar runt, där kan du vara med bullbak o allt =) Sedan kan man göra detsamma när man själv är iväg någonstans.

Svar: Oh... det måste jag spana in!
Ida

2012-11-15 @ 22:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0