Ida äter efterrätt!

Idag kommer jag att äta efterrätt! Det är lite sensationsvarning på den faktiskt, men är det ostkakans dag så är det! Här rört ihop en ostkaka baserat på keso, så det känns helt ok att äta. Skippade grädden också & använde bara mjölk. Det enda som känns lite jobbigt just nu är att jag insåg att mitt skypemeddelande till Paul tidigare idag kan ha varit lite missvisande. Ostkaka blir ju cheesecake på engelska, men det är ju skillnad på ostkaka & ostkaka... Stackars Paul tror väl att han kommer att komma hem till något flådigt & så får han lite skakigt ägg med sylt. Å andra sidan, så har jag ju levererat en & annan rätt mastig efterrätt genom åren. Så jag tänker att han helt enkelt får ta lite hederlig svensk husmanskost för en gångs skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0