Miss the feeling in Sweden...

Har känt en enorm hemlängtan den senaste veckan, så där så att jag blir lite deppig över att behöva vara här. Igårkväll när jag gick tillbaka från Loblaws efter en liten shoppingvända kändes det extra starkt... Jag vill verkligen inte att julen ska se ut så här! Jag vill inte ha en månad utan snö & bara ful uppblåstbar plast som enda ljuskälla i allt det sjaskigt gråa.
Jag begriper inte, varför känner kanadensarna ett behov av att gå man ur huset & smälla upp sån här smaklös skit? Det här är ändå ett väldigt milt exempel, jag ska fota några av de riktigt hemska så att ni får se... När jag ser sånt här så känns det som om någon spottar på min bild av julen. Julen ska vara gnistrande snö, rosa himmel, små gårdsgranar som virats in med ljusslingor med mjukt GULAKTIGT ljus. Det ska vara vetekärvar, granruskor framför porten & krans med rött band på dörren & kransen ska inte vara gjord av plast. I fönstren ska adventsljusstakar tindra, inte människostora plasttomtar som riggats så att det ser ut som om de klättrar in i huset. Julen ska vara fin & stämningsfull, men det verkar folk inte begripa i det här landet - de kör bara vidare som om det vore Halloween fast med tomtar & renar istället för skelett & häxor. Suck, nu blev det här ett väldigt gnälligt inlägg - men som sagt, i nuläget känner jag mig som en liten fågelunge som trillat ur boet & hamnat på soptippen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag kan glädja? dig med att där jag bor så har vi lika tråkigt som ni har just nu... Finns inte en tillstymmelse till snö :(

Men nästa vecka så hoppas jag att lite snö kommer så man får lite julkänsla..

Svar: Tack :) Känner väl så här mycket för att jag inte varit hemma på ett år, det känns i kroppen. Saknar sverige!
Håller tummarna för att ni får julfint till advent!
Ida

2012-11-21 @ 19:05:47
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0