Star Trek Cupcakes!

Här har flitens låga brunnit under morgonen - cupcakes har stått på schemat för idag fyller Pauls chef år. Måste naturligtvis firas, så jag rörde ihop ett par majsmjöl & lönnsirapsmuffins.
Jag försöker ju alltid baka något som ska spegla personen som får dem, men den här gången var det svårt. Folk på Pauls jobb bara "Jaaa... han gillar sitt jobb, sin familj & cyklar". De två första förslagen var ju så där kul underlag & cykelidéen... men orka sitta & skära ut alla delar till en mountain bike i sockerpasta. Tack & lov fick någon tillslut ur sig "Oh, and he LOVES Star Trek". Saved the day.
När jag väl listat ut att jag ville använda Star Trek loggan istället för bokstaven A så var det ju rätt så mycket nedförsbacke efter det. Krävs liksom inga större färdigtheter för att skära ut den formen ur lite vit pasta.
Blev helt ok nöjd med slutresultatet, även om jag hade älskat att kunna trycka in de olika symbolerna för "Engineering", "Science" & "Command". Får ta & investera i lite metalltråd så att jag kan böja till olika stämplar till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0