Tankar...

Det blev inte så mycket bloggande idag, mina tankar har vandrat runt så mycket att jag inte kunnat fokusera på att få ner något på pränt. Det är så mycket som händer nu i dagarna - med kokboken, jobbet & julupptrappningen.. & idag kändes det lite som om allt kom ikapp. Tillslut snurrade det så mycket i huvudet att jag fick ta en promenad. Paul satt i ett viktigt telefonsamtal, så jag klädde mig varmt & travade iväg helt själv i mörkret. Gick där & bollade olika scenarion & helt plötsligt... snö. Årets första här i Toronto & jag kände sån omedelbar frid. Bara vände upp huvudet mot det fina vita & världens leende spred sig över mitt ansikte & genom min kropp. Jag vet att det bara är frusen nederbörd, men åh vad snö är magi för mig! Det för mig tillbaka till när jag var liten & den där underbara känslan som infann sig när man vaknade upp till en alldeles vintervit värld! Den oändliga glädjen man kände då, innan man var gammal nog att tänka på vuxna praktikaliteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0