Unexpected date night!

Hade precis avslutat det där nanaimo-baket när Paul kom in i köket, slog armarna runt mig & bara "kan vi gå på date?!". Eh, inte så himla svårt val! Så - in i duschen, på med något annat än hemmakläder, lite smink & jag kände mig så himla glad! Eftersom det här verkligen var en spontandejt i ordets sanna bemärkelse så körde vi på ett välbeprövat kort. Earth - som bara kör med lokala råvaror & alltid bjuder på spännande smakmöten (gud så pretantiöst det där lät, men det är sant!). Paul, som börjar bli väldigt rugged nu, slog till på lokal hjortköttfärslimpa med palsternackspuré, grönkål i rödvin & friterade palsternacka (nääästan värt att skaffa en fritös - gott).
Själv körde jag på rökt, ugnsbakad röding, selleripuré & brysselkål.
Samt något så otippat som inlagda aprikoser!
Om det var gott? Helt galet gott! Jag bara måste testa att göra både min egen selleri & palsternackspuré. För att inte tala om de där aprikoserna! Det är det här som jag verkligen älskar med Earth, att man alltid bjuds på något oväntat som sätter igång kreativiteten hos en själv. Får en att tänka lite utanför ramarna. Jag är ju rätt orädd i köket - så för mig är den här restaurangen en verklig skattkista att ösa ur. Massa nya idéer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0