Dagens "Ida vill inte laga middag"...

Efter att ha suttit & väntat på den sabla röntgentiden i två timmar fick vi nog & åkte hem. Vid det laget var jag aptrött & totalt omotiverad till att laga middag. Gnällde över det & Paul frågade om vi skulle köra & köpa take out. Var så frestad, men fick dåligt samvete av att tänka på all oanvänd mat hemma. Så jag avböjde, uppbådade lite ork & satte igång med stekpannor & dylikt.
Paul - So, what are we having today?
Moi - Duckbreast, beets with garden mint & fried oystermushrooms.
Paul - Of course... a simple litte meal from Idas kitchen...
 
Fniss, vi äter ju onekligen lite annorlunda mat nu när jag håller på med kokbokens slutarbete. Ingen blodpudding här inte! Äsch jäklar... nu blev jag sugen på det... Måste hem till sverige snarast & få mig lite barndomskickar! Ankbröst i all ära, men blodpudding - åh så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0