Önskas - "farmorskoppar"

Bakade mazariner till kokboken i eftermiddags & ville ha ett kort som kändes så där riktigt mormor/farmor. För det känns lite som om mazariner är något man börjar tycka om i & med det att man får barnbarn. När jag var liten & var hos farmor & hon lyxade till det lite extra så fick man fika på sängen. Bricka, liten ros i silvervas & så en blommig finkaffekopp på ett kaffefat som var lite extra långt (lite så här) så att det fanns plats för en macka eller ett par kakor. Det var den där specialkaffekoppskänslan som jag var ute efter - bara det att jag endast äger en modern IKEA-version. Som jag förvisso älskar & släpar fram varje år när det är dags för Pauls födelsedagsbricka. Men på kort gör den sig INTE.
Kopparna är mossgröna i verkligenheten, men det här ser ju bara 70-tal & omysigt ut... Deppade en minut eller två, sen löste jag situationen. MEN - det fick mig att komma fram till en julklappsönskan. Tomten, i julklapp önskar jag mig en eller två sånna där specialkaffekoppar (vet någon vad de heter?)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0