Thanksgiving preparations...

I vanliga fall hade jag haft STENKOLL på vad som ska stå på vårt bord nu på söndag, provat nya rätter & testat mig fram för att få till den allra bästa tranbärssåsen. I år - inte en chans - all extra tid måste användas till att renovera. Faktum är att vi till & med ska upp till stugan en vända nu ikväll, måste måla tak... Så jag kör på säkra kort. Samma fyllda kalkon som jag lagat både här & hemma i sverige. Ugnsrostad sötpotatis, rödkål, brysselkål & majsbröd. Har precis kommit tillbaka efter en runda till affären & nu sitter vi på merparten av ingredienserna. Minus kalkonen - vi två nötter har nämligen glömt att skriva upp oss på en! Panik! Så nu blir det till att ringa runt i dagarna, alternativt hoppas på att vi kör på en när vi åker upp ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0