Tunnbröd gick...

Argh! Kokboksjobbet började bra med att jag fipplade ihop lite tunnbröd. Inte på långa vägar lika gott som det farmor & hennes systrar bakade när jag var liten, men faktiskt himla bra för att ha knåpats ihop i en stekpanna.
Svängde ihop lite svampstuvning för crepes & kände mig så himla duktig & pysslig. Tills jag skulle steka crepeshelvetet. Det gick inte. Smeten var för lös & hur försiktigt jag än försökte vända dem så slutade det hela tiden med en ihoprynkad/geggad "crepesbulle" i ena hörnet av stekpannan. Så nu blir det till att älga iväg till Loblaws & försöka plocka på mig lite panikmiddag - vi får nämligen gäster om cirkus 90 minuter. Himla usel timing för crepsen att vägra sammarbeta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0