Game of Thrones...

Paul & jag tog oss igenom hela Game of Thrones på rekordfart & nu är vi i det där jobbiga läget att vi vill ha MER, men säsong tre börjar inte förrän i mars. Så otroligt långt borta... För långt bort. So, jag laddade ner böckerna på min Kobo & är nu helt fast. Älskar att jag får en så mycket bätte bild av den värld George Martins skapat & istället för att bara sitta & stirra sig igenom ett avsnitt så hopar sig numera frågorna. Läser just nu om Daenerys & då kom självklart frågan - vad baserar sig dothraki på? Snabb sökning & jag är helt full av beundran för den man som hittat på hela språket! Full av beundran & den där känslan av att "Jäklar, bara lite mer än 3000 ord - det borde inte vara så svårt". För fatta så himla häftigt om man faktiskt kunnat tala Dothraki! Ehum, jag menar naturligtvis "astolat Dothraki!".

Kommentarer
Postat av: Jo

Hmm, kanske det kanske... Har precis läst ut Sagan om Ringen för tredje gången och känner att jag behöver nån mer fantasy-serie, så det kanske är en bra idé =)

Svar: Köp första boken & börja läsa! Jag är halvvägs & den är så bra!
Ida

2012-09-28 @ 20:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0