Ida vill rädda världen igen...

Ah men ångest! Jag har jobbat med mina modeller hela dagen & glömde att checka min jobbmail fram tills halv fem. Varpå jag ser ett mail från vår avdelningssekreterare som bara slår an varje moderssträng som finns i hjärtat. En liten 19 årig svensk kille som vill plugga geologi på vår avdelning har ingenstanns att bo... Tydligen hade han fått tag på ett ställe, men när han kom dit så insåg han att de höll på med droger där så han drog & nu har han bara tak över huvudet en natt till. Utan att tänka drog jag iväg ett mail & bara "ge honom till mig" (ja... utan att fråga Paul, dåligt - jag vet) & nu sitter jag här & trycker paniskt på "uppdatera mailen" knappen & BER att vår sekreterare inte slutat tidigt för dagen. Vilket det naturligtvis verkar som om hon gjort... vilket gör att jag vill skita i kvällens Anniversary Dinner för Pauls föräldrar, ge mig ut i Toronto & bara leta upp den här stackars lilla killen. Fy vad jag tycker synd om honom & FY vad det bara kryper i kroppen på mig för att jag inte checkade min mail tidigare & såg det här!
 
Uppdatering: Jag fick tag på honom, med stackarn hade redan deppat ihop så totalt att han avsagt sig sin plats & kommer flyga tillbaka till Sverige. Suck, hade så gärna velat hjälpa honom... Väldigt, väldigt, ledsamt...

Kommentarer
Postat av: Ingrid

så fel man kan läsa, ögnade igenom och läste "där insåg de att han höll på med droger" och jag tänkte, ja den där Ida, verkligen en människoälskare men jag tyckte det var lite vanskligt att ta in en drogmissburkare som man inte känner i sitt hem bara sådär...ha ha. Usch tråkigt i alla fall. här skiner solen, skriver artikel! Kram

Svar: Eh, nej - DÄR hade gränsen verkligen gått! :) Kändes så tråkigt att det blev som det blev, men jag försökte peppa så gott jag kunde när jag väl fått klart för mig att han bestämt sig för att åka hem. Tycker verkligen att den svenska geologutbildningen är hästlängder bättre än den som ges här & det omdömmet verkade få honom att känna sig lite bättre. KRAM!
Ida

2012-09-10 @ 14:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0