Inte ett DUGG fredagsmysigt...

En sak som jag VERKLIGEN inte tycker om med Paul - när han hör av sig klockan sex på kvällen & förklarar att det uppstått ett serverproblem som han måste fixa, men att det kommer att vara klart om en halvtimme. & jag åker hem, vilket tar mig en timme med kommunaltrafik + promenad, & anländer  utan att ha hört ett jotta - fastän han skulle ringa när problemet var fixat. Så jag är jobbig flickvän & ringer & hör hur det går & han säger "Ute om fem minuter". Så jag tar och fredags-städar huset så att det ska bli lite mysigt, nu så här på min namnsdag & allt. Jag kånkar upp helvetes-dammsugaren, diskar, viker tre tvättar ren tvätt, dammtorkar, städar toaletten & jag vattnar alla blommor & klipper bort sånt som är dött. Sen bäddar jag sängen, städar toaletten i källaren & packar alla mina kläder som jag ska ha i stugan. Samt alla sängkläder som vi behöver plus yatzy, förstaband & skruvmejslar... & jag inser att det gått satans mycket längre tid än FEM minuter. Två timmar för att vara exakt & jag känner hur adrenalinet börjar pumpa till. För är det något som jag verkligen INTE tycker om så är det när Paul är så där totalt orealistiskt tidsoptimistisk & sedan bara lämnar mig in the dark - "Jo men jag är klar om 25 minuter... hoppsan, fem timmar? Oj då... & jag glömde ringa... det var ju lite dumt.".
 
Jag inser ju att det här är en skitsak i sig, men just nu - när jag inte ätit sedan klockan ett & blodsockret är obefintligt - känner jag mig ungefär lika charmigt pigg som drottningen i "Alice i Underlandet". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0