Jitterbuggare!

Eftersom jag har kattungeledigt i veckan (dvs, jag jobbar hemifrån så att Digby kan få fortsätta sova på min mage) så kan jag ju ägna min lunchpaus åt lite roligare saker - så igår beslutade jag mig för att testabaka ett recept jag fått från farmor. Jitterbuggare! Självklart med baktanken (ohhoho vilket Paulskämt jag fick till där) att få in slutresultatet i SWEAs kokbok. 
So, I give you - liten 40-talskaka!
 
Värm ugnen till 150 grader. Blanda ihop 125 g mjöl med 100 g rumsvarmt smör, lägg in degen i kylskåpet. Vispa en äggvita & 135 g socker till maräng. Kavla ut degen mellan två pakplåtspapper tills du får en fyrkant på 20x30 cm & bred sedan ut marängen ovanpå - jag sprinklade också över cirka 50 g mörk choklad. Rulla ihop degen & skär i 1 cm tjocka skivor. Placera dem på en bakplåtsklädd plåt, strö över lite cocos & grädda i 15 minuter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0