Lite märkligt kan jag tycka...

Oki, måste bara lufta något som jag fick höra ikväll... inte för att jag är upprörd men för att jag känner mig lite vilsen. Så här är det - på Pauls jobb finns en jättetrevlig tjej som dessvärre har äktenskapsproblem. Dessa problem anförtror hon till Paul eftersom han är hennes bästa vän på kontoret. So far so good. Jag har träffat hennes man & jag kan absolut förstå om allt inte flyter på så där alldeles jämt, han är en riktig surgubbe om jag ska vara ärlig. Anyway, idag gick de till Starbucks & hon berättar då för Paul att hon jobbat sent en dag tidigare i veckan & hennes man då textat henne & sagt att han skulle gå ut & ta en kopp kaffe med en tjej på hans jobb. Tydligen är det här helt "out of character", så hon frågade varför - varpå världens äktenskapsbråk seglade in på scen. Ett bråk som resulterade i att hennes man förklarade att han fick göra vad han ville med tanke på att "hon är så nära Paul"... Eeeh. Jag vet inte, är det bara jag som tycker att det är lite märkligt att hon talar om detta för Paul? Hade jag varit i samma situation hade jag helt klart tigit om den biten... Speciellt som hon är ansvarig för "mänskliga relationer" på kontoret. I mean, det är ju ABSOLUT mänskliga relationer som det handlar om - men är man ändå inte tyst om det mest privata? Oki, på en blogg så här - där det antingen är människor som bryr sig jättemycket om en/inte känner en alls kan man ju vända ut & in på sig själv - men i ett professionellt sammanhang? Neej, då hänger jag inte helt med i hur hon tänkte...

Kommentarer
Postat av: Jo

Jo, lite märkligt är det. Liksom, vad ska han svara på det?

Svar: Precis. Finns ju liksom ingen smidig reaktion på något sånt... "Jaha, ni bråkade om ert usla äktenskap & så kom det upp att du & jag passar mycket bättre ihop... Jaaa, nej men jag ska höra med Ida om hon är intresserad av ett byte". Eh nä, kanske inte riktigt.
Ida

2012-09-12 @ 15:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0