Morgonstress...

Imorse klev jag upp med uppgiften att baka mina allra första vegan cupcakes - tjejen på Pauls jobb som är vegan fyller nämligen år idag, så jag hade inte så mycket val. Vispade ihop olja, mandelmjölk & de övriga ingredienserna & kikade sedan ner på något som mest liknande gul soppa. INTE ALLS den konsistens som jag är van vid att smeten ska ha, så jag stressade ur lite - hojtade till Paul att jag skulle tvingas baka om & att jag trodde att felet låg i att jag använt mandelmjölk istället för soyamjölk. Eftersom klockan dock bara var lite efter sju föreslog Paul att jag kanske kunde testbaka satsen i alla fall - tills dess att klockan blev åtta & vi kunde åka & köpa soyamjölk. Insåg att han hade rätt, hade ju liksom inte så mycket att förlora, så jag skjutsade in satsen i ugnen & ut kom...
Ett gäng fullt funktionsdugliga cupcakes! Prisa vare cupcakesgudarna! Stor, stor, lättnadens suck. Suck också för att jag inte kunde göra speciellt fina cupcakes den här gången. Blir så mycket roligare om man kan använda fondant - men eftersom det kan innehålla äggrester så fungerade det ju inte riktigt. Tycker att Pauls jobb i fortsättningen kan fokusera på att anställa personal som äter animaliska produkter, blir lite roligare så...

Kommentarer
Postat av: Jo

Tycker de ser jättefina och goda ut. Vill ha! =)

Kram!

Svar: Tack Jo! Fast jag tycker att det är SÅ roligt när jag får använda fondant, det är som att leka med cerenitlera! :) KRAM!
Ida

2012-09-11 @ 18:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0