Not that sort of green...

Till pappas stora förtret har jag ännu inget körkort. Jag försökte väldigt halvhjärtat någon gång när jag var arton, men så råkade jag köra på en tant pyttelite & då tyckte jag & bilskoleläraren att det var bäst att ta en liten paus i lektionerna. Sen flyttade jag till Lund & där var det ju totalt onödigt med körkort, cykel var liksom SÅ mycket snabbare. Väl här i Toronto hade inte vilda hästar kunnat få mig att sätta mig bakom ratten. Jag menar, man behöver inte ens ha vinterdäck här, folk kör med två starköl eller mer i kroppen helt lagligt & cirka 60% av befolkningen kör som kom & hjälp. Lägg till på det att alla ALLTID kör över hastighetsbegränsningen - 100 på motorvägen? Ja men då gasar vi upp till minst 130! Anyway... Paul & jag har kommit fram till att när vi flyttar till Sverige, då, då är det dax för mig att ta körkort. Prio nummer ett. Så nu roar sig Paul med att peka ut bilar som vi hade kunnat köpa till mig när väl den dagen kommer. Det här var hans senaste förslag...
Varpå mitt svar blev "Honey, not that sort of green - I want something that is Brittish race car green!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0